Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål

Finnes det en TIFF shuttle i år?  

Det blir dessverre ingen shuttle i år. Skal man til Alfheim og man ikke har mulighet til å gå, kan man ta taxi eller rutebuss. Rute 40 til stoppested Alfheim, med en reisetid på cirka 15 minutter fra Bankgata.  

Sjekk rutetidene her!  

Jeg har ikke mottatt kvittering eller billett på mitt kjøp. Hva skal jeg gjøre? 

Sjekk først søppelpost-mappen i e-posten din. Hvis billettene ikke er der, last ned og åpne Ticketco Wallet-appen på din smarttelefon: 

  1. Logg inn med telefonnummeret ditt. Billettene dukker opp automatisk under “Bruk” eller “Kvitteringer” hvis du brukte nummeret ved kjøp. 
  1. Hvis du brukte e-post: Gå til menyen øverst i venstre hjørne, velg “Profil”, og legg inn samme e-postadresse som ved kjøpet. 

Dersom du likevel ikke mottar billett i løpet av dagen eller ikke finner billettene dine, ta kontakt med oss på +47 777 53 090 eller info@tiff.no, så følger vi opp bestillingen. 

Blir det digitale filmvisninger under TIFF 2025? 

Ja, det blir et lite utvalg digitale visninger! Les mer om de digitale visningene her. 

Trenger jeg festivalarmbånd? 

Vi har kuttet festivalarmbåndet og du trenger kun billetter til visningene. 

Hvordan får jeg visningene jeg ønsker å se inn i en kalender på Min Festival?  

Når du er logget inn på Min Festival, går gjennom programmet og legger til filmer som favoritter (markerer de med hjerte) dukker de opp på siden til Min Festival. Videre vil du kunne gå inn på filmenes omtale, se oversikten over visningstider og sette en stjerne på visningene du ønsker å se. Disse vil da bli markert med en gul stjerne i den generelle kalenderen. Du kan også markere visninger direkte i kalenderen.  

Det vil altså ikke bare være de visningene du ønsker å se som er synlige i kalenderen, men du vil kunne finne dine ønskede visninger markert med gul stjerne. 

Hvor kan jeg se programmet og katalog? 

Festivalprogrammet finner du her. Du kan velge om du vil utforske de ulike programseksjonene eller finne filmer basert på tittel. 

Den fysiske utgaven av katalogen kan nå kjøpes på Aurora Fokus Kino nå, i vår nettbutikk eller i infoskranken på Kulturhuset (fra uke 2).  

Festivalkatalogen er også tilgjengelig som en gratis PDF-fil i vårt katalogarkiv

Når starter billettsalget og hvor kjøper jeg billetter? 

Billettsalget starter 6. januar kl. 08:00. 

Du kan kjøpe billetter enten på tiff.no (billettkjøpslenke finnes i filmenes omtaler og i kalenderen) eller på ticketco.no.  

Om du sliter med å bestille billetter på egen enhet kan du få hjelp og/eller kjøpe billetter fysisk i vår informasjonsskranke på Kulturhuset.  

Les mer om billetter her.  
 

Kan jeg få refundert billetter, gavekort, klippekort eller akkreditering? 

Vi refunderer dessverre ikke kjøpte billetter, gavekort, klippekort eller akkreditering. 

Hvorfor får jeg ikke hentet ut billetter når jeg bruker klippekortet mitt? 

Dobbeltsjekk at du har valgt riktig klippekort-kategori (f.eks hvis klippekortet ditt er et Earlybird klippekort på 12 klipp, velg Earlybird 12-kategori). 

Du kan også se over om referansekoden er lagt inn riktig. Alle referansekoder inneholder kun små bokstaver.  

NB: Se bort fra «promokode»-feltene. Referansekoden fylles inn senere i bestillingsprosessen, etter kontaktinformasjon, i feltet «Click Card ID». Husk å trykke på boksen for «bekreft klippekort». Kjøper du flere billetter samtidig må referansekoden fylles inn i alle «Click Card ID»-feltene. 

Har du nok klipp igjen? Sjekk saldoen din på på Ticketco sin hovedside. Se etter "Sjekk saldo på klippekort" i boksene langs høyre side. 

Hvordan bruker jeg min akkreditering for å hente ut billetter?  

Om du er akkreditert skal du ha fått all nødvendig informasjon tilsendt på e-post, men hvis du ikke har mottatt en e-post fra oss ta kontakt med info@tiff.no. Billettsalgsstart for akkrediterte åpner 08:00 dagen før filmvisningen. 

Hvor finner jeg oversikt over alle billettene jeg har kjøpt?  

For å få den beste oversikten over billettene du har kjøpt kan du laste ned TicketCo Wallet-appen på din smartelefon eller ditt nettbrett. Følg instruksjonene i appen.  

Husk å legge inn riktig e-post adresse du brukte for kjøp på «profil» i sidemenyen. 

Hvordan kjøper jeg billetter hvis jeg har ledsagerbevis? 

Det er en egen kategori for ledsager du kan velge når du kjøper billetter på våre sider. Ledsagere må vise ledsagerbevis ved sjekk av billetter. 
Dersom du er ledsager for noen som bruker rullestol setter vi stor pris på informasjon om hvilke visninger dere skal på til info@tiff.no, slik at vi kan klargjøre arenaene i god tid.  

Visningen jeg ønsker å se er utsolgt, men er det en mulighet for å kjøpe en billett likevel?

På visninger som er utsolgt kan fortsatt være mulig å få tak i en Rush Ticket til visningen. Ubrukte billetter til visninger blir solgt som Rush Ticket på visningsstedene rett før visningen starter.

OBS. Det betyr at hvis du har kjøpt billetter til en visning og kommer for sent, er det en sjanse for at ditt sete blir solgt som Rush Ticket.

Er det setereservasjoner på TIFF? 

Det er ikke setereservasjoner på festivalen. Dette betyr at Rush Tickets kan kjøpes til alle utsolgte visninger. Les mer om Rush Tickets her.  

Hva er aldersgrensen til filmene på TIFF?  

Alle ordinære visninger på TIFF har en aldersgrense på 15 år, med mindre det er spesifisert annet.  

TIFF UNG sine visninger

Billetter til TIFF UNG visningene hentes ut på lik måte som ordinære billetter. Det er tre visinger i programmet, der enkeltbilletter koster 50kr. TIFF UNG er et tilbud utelukkende for de mellom 15-19 år.  

 Les mer om TIFF UNG her. 

Har du flere spørsmål?  

  • Ringe TIFF sin billett- og informasjonstelefon på +47 777 53 090 
  • Besøk TIFF Support Lounge på Kulturhuset 

Åpningstider Informasjonstelefon og Support Lounge:   

Man 6. jan 08:00 - 18:00 

Tir-søn 7.-12. jan 11:00 - 18:00 

Man-søn 13.-19. jan 08:30 - 22:00 

OBS. Hvis du ønsker å kontakte oss etter åpningstidene, send en e-post til info@tiff.no.